Facebook

Październik 2014

Ryż na mleku z jabłkiem, żurawiną i migdałami

Składniki: ½ szklanki mleka 2 łyżki ryżu białego jaśminowego 1 małe jabłko 1 łyżeczka żurawiny 1 łyżeczka migdałów Wykonanie: Ryż ugotować w mleku. Następnie dodać starte jabłko, żurawinę i migdały.

Dietetyczny majonez

Kaloryczność: 1 łyżka 45 kcal tradycyjny majonez 1 łyżka 166 kcal Składniki: 200g Serek ziarnisty grani (wiejski) 1 szt. 60g Jajko ugotowane na twardo (gorące) 1 szt. 2 łyżeczki Musztardy 2 łyżeczki Octu Sól, pieprz do smaku Wykonanie: Wszystkie składniki, oprócz jajka zmiksuj blenderem. Jeśli serek wiejski ma za dużo śmietanki, to nie dodawaj jej całej, gdyż wtedy majonez wyjdzie zbyt rzadki. Następnie dodaj ugotowane, ciepłe jajko i jeszcze raz zmiksuj na gładką i gęstą masę. W ten sposób uzyskasz smaczny majonez o kremowej konsystencji.

Naleśniki razowe ze szpinakiem

Ciasto: ¼ szklanki mleka ¼ szklanki wody  ½ szklanki mąki żytniej, typ 2000 1szt. jajka 50g Jaja kurze całe 1 łyżeczka oleju rzepakowego Farsz: ½ szklanki szpinaku mrożonego 2 plasterki sera typu „Feta” 2 ząbki czosnku 1 łyżeczka oleju rzepakowego

Kolorowe szaszłyki pieczone w naczyniu żaroodpornym

Składniki: 1 szt. piersi z kurczaka ½ średniej szt. papryki czerwonej ½ małej szt. cukinii ½ szt. cebuli 1 łyżka oleju rzepakowego Wykonanie: Podane składniki pokroić w kostkę, nadziać na patyczek od szaszłyka i piec w piekarniku w naczyniu żaroodpornym.

Duszona roladka drobiowa z farszem z marchewki i cebuli

Składniki: 1 szt. piersi z kurczaka Farsz: ½ szt. marchewki 2 plasterki cebuli 1 łyżeczka  oleju Wykonanie: Pierś z kurczaka rozbić tłuczkiem i doprawić do smaku ulubionymi przyprawami. Marchewkę pokroić w słupki, a cebulę w piórka. Pierś z kurczak zwinąć w roladkę i dusić na małym ogniu.

Jesienne kaszotto

Składniki: ½ woreczka kaszy gryczanej ½ średniej szt. bakłażana 5 szt. pieczarek ½ szt. cebuli kawałek ok 4 cm pora 2 ząbki czosnek 1 łyżeczka oleju rzepakowego szczypiorek do dekoracji Wykonanie: Kasze ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Pieczarki, cebulę, pora i bakłażana pokroić i poddusić na łyżeczce oleju. Następnie połączyć z kaszą, szczypiorkiem i doprawić do smaku.

Duszone pulpety drobiowe w sosie curry z ryżem

Składniki: ½ szklanki mięsa mielonego z indyka 2 plasterki cebuli ½ szt. jajka Ząbek czosnku 1 łyżeczka 5g Olej rzepakowy tłoczony na zimno Duszenie-mięso Sos: 5 łyżek jogurtu naturalnego Przyprawy: curry, papryka, szczypta soli, pieprz ½ woreczka brązowego ryżu Wykonanie: Z podanych składników przygotować pulpety i poddusić je na łyżeczce oliwy.  Kiedy będą już uduszone dodać jogurt i przyprawy. Dusić chwilę do połączenia smaków. Podawać z ryżem.

Sałatka z duszoną cukinią, tuńczykiem i serem Feta

Składniki: ½ małej szt. cukinii 2 łyżki tuńczyka w sosie własnym 2 łyżki makaron w formie ryżu 2 plasterki sera typu „Feta” 2 łyżki szczypiorku 1 ząbek czosnku 1 łyżka soku cytryny 1 łyżka oliwy z oliwek Wykonanie: Cukinię pokroić w cienkie plasterki i chwilę poddusić. Makaron ugotować al ’ente. Ser Feta pokroić w kostkę. Połączyć wszystkie składniki skropić oliwą i doprawić do smaku.

Sałatka z pieczarkami

Składniki: 5 szt. pieczarek 2 szt. ogórka kwaszonego 1 szt. gotowanego jajka 2 plasterki sera typu „Feta” 2 łyżki brązowego ryżu 2 plasterki czerwonej cebuli 2 łyżki szczypiorku 2 łyżki jogurtu naturalnego Przyprawy: szczypta soli, pieprz, papryka Wykonanie:  Ryż ugotować z godnie z instrukcją na opakowaniu. Pieczarki, ogórki, jajko, cebulę i ser pokroić w kostkę, szczypiorek posiekać. Wymieszać wszystkie składniki z jogurtem i doprawić do smaku.

Sałatka rozgrzewająca

Składniki: 1 mała cukinia 1 marchewka 3 łyżki kaszy jaglanej 3 plasterki szynki drobiowej 1 łyżka oliwy z oliwek Przyprawy: papryka chili, kardamon, gałka muszkatołowa, szczypta soli Wykonanie:  Kaszę jaglaną ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Marchewką pokroić w słupki, cukinię w półksiężyce i poddusić na patelni. Następnie dodać pokrojoną w kostkę szynkę i wymieszać z przygotowaną kaszą.

Facebook
Zapraszam serdecznie do kontaktu:    Beata Banaszyńska